افغان فردا

ساخت وبلاگ

خبر ها - افغانستان

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 18:45 آخرین به روز رسانی در جمعه 30 دلو 1394 ساعت 19:17 نوشته شده توسط Tariq Majidi

Translations pending.

achin-19-feb-16

Afghan security forces have cleared 70 percent of Achin district in easte Nangarhar province of Daesh militants, said security officials on Friday.

The district is considered as the main stronghold of the terrorist group in the region.

Security officials in the province said that they will expand their offensive against Daesh to other districts of the province.

After a long delay, Afghan security forces launched their operations in Achin district last week.

Officials said that security forces have destroyed the main military base of the group and have seized a large number of weapons.

"Daesh rebels were executing and prosecuting people in this military base. Now, they have lost control over most of the area," said Zaman Waziri, the commander of Selab 201 Military Corps.

Nangarhar police chief, Fazel Ahmad Sherzad, said that a large number of Daesh rebels have also been killed in the district.

"Police, army and public uprising groups will jointly work to safeguard the district," he added.

Nangarhar goveor, Salim Khan Kunduzi, asked inteally displaced people from Achin district to retu to their homes. He said that schools and hospitals will soon be reopened in the district.

"I call on the brave people of Shinwari tribe to come to their villages and we will help them to come to their homes," he added.

Meanwhile, residents of the district urged the govement not to let Daesh rebels retu to the district.

A resident from the district said that foreign militants enter from across the border. The resident also said Daesh had planned to fight Pakistan, but then they started brutalizing locals.

Afghan security forces have been fighting Daesh militants in Achin district for the past eight months. Security officials said that they have killed around 1,000 Daesh rebels during this time.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 145 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:18

خبر ها - افغانستان

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 18:49 آخرین به روز رسانی در جمعه 30 دلو 1394 ساعت 19:02 نوشته شده توسط Zabiullah Jahanmal

islamic-banking-19-feb-16

مسؤلان اتحادیه بانک های کشور با ابراز این مطلب تاکید می ورزند که درحال حاضر در حدود ۱۱ درصد از شهروندان کشور بیش از۲۸۰ میلیارد افغانی پول های نقد شان را دربانک ها نگهداری میکنند و در صورتی که بانکداری اسلامی در کشور مروج شود، اینکار کمک خواهد کرد تا این پول ها را به دوران آورد و نظام پولی کشور را بیشتر از بیش تقویت کرد.

نجیب الله امیری رئیس اجرائیه یی اتحادیه بانک ها در این باره گفته است:" درحال حاضر تقاضا به خدمات معیاری بانکداری اسلامی درکشور بسیار زیاد است واگر این خدمات عرضه شود احتمال دارد که یک رقم چشمیگیری ازسپرده های مردم دربانک ها گردآوری خواهند شد وازسویی هم این پول های راکد مانده به دوران خواهند آمد."

درهمین حال شماری ازشهروندان کشورنیز برای بهبود اقتصاد ونظام مالی کشورترویج بانکداری اسلامی را مهم میدانند ومیگونید که علاقمندی برای بکارگیری ازخدمات بانکداری اسلامی درکشور بیش از حد است.

با درنظرداشت اینکه درحال حاضر یازده درصد شهروندان کشوربیش از ۲۸۰ میلیاردافغانی ازپول هایشان رابه بانک های کشور آورده اند،به نظرمیرسد که به صدها میلیارد افغانی یی دیگرنزد ۸۹ درصد شهروندان کشوربه گونه راکد وجود دارند که تا کنون درنظام پولی کشوربه دواران نیامده است.

مسؤلان اتحادیه بانک ها میگویند که درحال حاضرشماری زیادی ازشهروندان به علت نبود خدمات معیاری بانکداری اسلامی درکشورپول هایشان را به بانک ها نمی آورند.

ازسویی هم شماری ازشهروندان کشور میگویند که علاقمندی به خدمات بانکداری اسلامی درکشور بسیار زیاد است واگر این خدمات به گونه معیاری درکشور بکار گرفته شود، شماری زیادی ازباشنده گان بخش های دور دست کشور پول هایشان را به بانک ها خواهند آورد.

محمد الله یک تن از باشنده گان ولایت ننگرهار در این باره گفته است:" ما الحمد الله مسلمان هستیم وبانکداری اسلامی برای ما که برمبنای اصول اسلامی فراهم شود حاضر هستیم که پول های خود را درحساب های اسلامی نگهداری کنیم دربانک ها واین کاربسود ما هم است وبسود کشورما هم."

حاجی صمد باشنده کندهار گفته است:" من مطمئن هستم که اگر بانکداری اسلامی درکشور ترویج شود، شماری زیادی ازمردم دارایی های نقدی خود را به بانک ها میارند چون این بسود همه ما است."

این درحالیست که گفته میشود درحال حاضر با وجود افزایش ناامنی ها شماری زیادی ازمردم پول های شان رانزد خودشان نگهداری میکنند که اینکار از یک سو سبب ایجاد مصارف مخفی میشود وازسوی دیگر،راکد ماندن بخش بزرگی از پولهای موجود نزد مردم برای اقتصاد کشور زیان باراست.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 148 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:18

خبر ها - افغانستان

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 19:06 نوشته شده توسط Samim Kubha

arg-19-feb-16

شماری از آگاهان در کشور با اشاره به عدم پیگرد قانونی آنعده از مقام های دولتی که به علت سو استفاده از صلاحیت ها و غفلت در انجام وظیفه از سمت های شان برکنار شده اند می گویند که بی پروایی حکومت در راستای پیگرد قانونی این افراد مردم را بر تلاش های حکومت برای نهادینه ساختن حکومت داری خوب بی باور خواهد ساخت.

این آگاهان تاکید می ورزند که با وجود سپری شدن چندین ماه از برکناری چند مقام دولتی، هنوز هم حکومت وظایف اش را برای پیگرد قانونی انی افراد انجام نداده است.

عبدالغفور برشام، آگاه امور حقوقی در این باره گفته است:"وقتی که مسؤلین امور توجه برای حاکمیت قانون ندارند و کسانی که از قانون گریز می کنند، مثل والی... وقتی که والی عزل می شود، مبنای عزلش فساد است، یا بی کفایتی است، خودش جرم است، یک اتهام وارده است که بر اساس آن عزل می شود، ارگان های عدلی و قضایی باید آن را پیگیری کند و مسؤلین امور باید او را به ارگان های عدلی و قضایی معرفی کند."

کریم متین، والی پیشین پکتیکا، به علت اظهارات غیرمسؤلانه ، محمد عمر صافی، والی پیشین کندز، به علت بی پروایی در انجام کار و عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی پیشین رییس جمهور نیز به علت سوء استفاده از صلاحیت کاری از جمله مقام های هستند که ازسمت های شان برکنار شدند، اما آگاهان می گویند که تنها برکناری این گونه مقام ها کافی نیست.

آگاهان تأکید می ورزند که برای نهادینه ساختن حکومت داری خوب ،حکومت مکلف است تا به فرهنگ معافیت پایان دهد.

اما ریاست جمهوری می گوید که حکومت با فرهنگ معافیت به گونه جدی مبارزه می کند.

اما در این میان، معاون سخنگوی رییس جمهور می گوید که حکومت برای از میان بردن فرهنگ معافیت به گونه جدی مبارزه می کند.

سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی رییس جمهور گفته است: "مبارزه با فساد اداری یکی از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است و به خاطر رسیدن به این هدف، ما از دو روش استفاده می کنیم؛ اول نهادینه ساختن و تقویت فرهنگ حکومت داری خوب و حسابدهی در نهادها می باشد، و دوم پایان دادن فرهنگ بد مصؤنیت و معافیت افراد، خصوصاً در رده های بالا از پیگرد قانونی می باشد."

بر بنیاد قانون جزا، تنها رییس جمهور، اعضای مجلس نماینده گان و اعضای دادگاه عالی از مصؤنیت قضایی برخوردار استنند و هرگاه هر مقامی دیگری به نقض قانون متهم شود، باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 168 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 21:18

ویدیو - خبر ساعت ۱۰

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 10:24 نوشته شده توسط TOLOnews

10pmnews-18-feb-2016خبرهای مهم:

دیده بان جهانی حقوق بشر در گزارش تازه یی می گوید که در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها درولسوالی "چهاردره" کندز، طالبان دست‌کم ۱۰۰ کودک را به خدمت گرفته و از آنان درجنگ استفاده کرده‌اند.

برای تماشای کامل خبرها، به این جا سربزنید:


شبکه نهادهای مدنی و فعالان سیاسی به رهبران حکومت وحدت ملی "لوح شرم ساری" اهدا کردند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 170 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:46

خبر ها - افغانستان

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 10:55 آخرین به روز رسانی در جمعه 30 دلو 1394 ساعت 13:45 نوشته شده توسط Reuters

Hang-19-feb-2016

آژانس خبر رسانی رویترز در گزارشی به روز پنج‌شنبه به نقل از نهادهای حقوق بشر گفته است که درسال ۲۰۱۵ میلادی ۳۲۴ تن در پاکستان اعدام شده اند و از همین‌رو این کشور در جایگاه سوم قرارگرفته است.

چین وایران به ترتیب درجایگاه‌های اول و دوم این فهرست قرار گرفته اند.

پس ازآن که طالبان پاکستانی با حمله بریک مکتب درپشاور درسال ۲۰۱۴ حدود ۱۳۴ دانش آموز را کُشتند، پاکستان روند اعدام را در این کشور از سرگرفت.

مایا فوا رئیس تیم مجازات اعدام در این باره گفت: "این آمار نشان می‌دهد که ادعاهای دولت پاکستان با واقعیت همخوانی ندارد."

وی در یک خبرنامه که از سوی دفترش به نشر رسیده است گفت: "کسانی که در زیر دار می‌روند در بسیاری از اوقات افراد بسیار نیازمند اند. این مشکل است که بگوئیم که چگونه پاکستان می‌تواند با اعدام افراد محفوظ باقی بماند."

در همین حال یکی از سخنگویان وزارت داخله پاکستان در رابطه با این موضوع اظهار نظر نکرده است.

بر بنیاد این گزارش، حکومت پاکستان گفته است که این حکم اعدام در آغاز بالای کسانی که متهم به هراس افگنی بودند تطبیق می‌شد اما رفته رفته ساحه‌ی وسیع‌تر جرایم را در بر گرفت.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 154 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:46

خبر ها - افغانستان

جمعه 30 دلو 1394 ساعت 13:39 نوشته شده توسط Tariq Majidi

Airforce-19-feb-2016

مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو در افغانستان گفته است که نیروهای هوایی افغان به زودی از نخستین هواپیمای بی‌سرنشین استفاده خواهند کرد.

این مأموریت با بیان این مطلب افزود که از این هواپیماها سر از ماه مارچ سال جاری در مأموریت های کشفی در شمال و جنوب کشور استفاده خواهند شد.

این هواپیماها تا ۱۰۰ هزار دالر امریکایی ارزش دارند و قادر اند بدون موجودیت میدان‌های هوایی به پرواز در آیند.

در همین حال وزارت دفاع افغانستان از تلاش ها برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان در حمله های هوایی نیروهای ارتش خبر می دهد.

این هواپیماها بال‌هایی به طول سه متر دارند و تا ۴ هزار و ۶۰۰ متر ارتفاع می‌گیرند.

محمد نذیر احمدزی معاون دوم مجلس نماینده‌گان که چندی پیش به ایالات متحده امریکا سفر کرده بود گفت که وی در این سفر از پایگاه نیروهای هوایی این کشور در ایالت ویرجنیا دیدار کرده که در آن‌جا نیروهای هوایی افغانستان آموزش می‌بینند و قادر به به‌کارگیری از انواع هواپیماها هستند.

وی گفت: "استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین برای اردوی ما بسیار مهم است و ما می‌توانیم که به سرعت مناطق و کاروان‌های مخالفان را پیدا کنیم و آن‌ها را از بین ببریم."

در همین حال وزارت دفاع افغانستان از تلاش‌ها برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان در حمله‌های هوایی نیروهای ارتش خبر می‌‎دهد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع کشور در این باره گفت: "بیشتر عملیات‌های ما که ناوقت تر می‌شوند به همین دلیل است که به افراد ملکی ضرر نرسد و ما در این بخش بسیار تلاش می‌کنیم که عملیات‌های دقیق‌تر داشته باشیم و در گذشته هم همیشه در این موضوع دقت کرده ایم."

قرار است به زودی شمار دیگر نیروهای افغان در بخش استفاده از هواپیماهای بی‌سرنشین در ولایت بلخ آموزش ببینند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 152 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:46

خبر ها - افغانستان

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 19:55 نوشته شده توسط Sayed Sharif Amiri

ghost-soliders-18-feb-16

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که تا پایان سال روان میلادی تنها معاش آن نیروهای افغان را می‌پردازند که حضور فیزیکی دارند و پس از آن حقوق ماهانه‌ی نیروهای خیالی را پرداخت نخواهند کرد.

استیفان مایکل معاون بخش افغانستان و پاکستان در این باره گفت: "افغانستان برای ما مهم است، زیرا در این کشور نباید کاری رخ دهد که امنیت ملی ما را در بخش دیگری از جهان تهدید کند".

وی افزود: "ما می‌خواهیم تا نیروهای امنیتی افغانستان توانمند شوند و آن‌ها باید درست رهبری شوند."

اما وزارت دفاع ملی در این باره دید متفاوتی را بیان کرده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی اظهار داشت: "در وزارت دفاع ملی سربازان خیالی وجود ندارد و ما در این باره کارهای مهمی را انجام داده‌ایم."

هزینه‌ی سالانه نیروهای دولتی افغانستان نزدیک به پنج میلیارد دالر است که بخش بزرگ آن از سوی ایالات متحده امریکا پرداخت می‌شود.

ویکی هارتزلر رئیس کمیته نظارت و بررسی کمیته فرعی تسلیحاتی گفت: "نیروهای امنیتی افغانستان هواپیماها و چرخبال‌های بسنده ندارند. این هواپیماها برای فراهم سازی پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی مهم هستند."

درهمین حال نیروهای امنیتی افغان از آماده‌گی برای فصل جنگی آینده سخن می‌زنند.

محمد ایوب سالنگی معین امنیتی وزارت امور داخله گفت: "ما برای رزمیدن در برابر تهدیدهایی که ما با آنان روبرو خواهیم بود تمامی آماده‌گی‌ها را داریم."

پنتاگون درحالی از تصمیم تازه‌اش برای جلوگیری از حیف ومیل شدن صدها میلیون دالر پول معاشات نیروهای دولتی افغانستان سخن می‌زند که تازه ترین یافته‌های ارتش ایالات متحده نیز نشان می‌دهد که شمار ارتش افغانستان از رقم اصلی ۱۹۵ هزاری‌اش؛ ۲۵هزار کمتر است.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 131 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:24

خبر ها - افغانستان

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 19:59 آخرین به روز رسانی در پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 20:53 نوشته شده توسط Shakeela Ibrahimkhil

taliban-children-18-feb-16

دیده‌بان جهانی حقوق بشر در گزارش تازه‌ای می‌گوید که در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها در ولسوالی "چهاردره" کندز طالبان دست‌کم ۱۰۰ کودک را به خدمت گرفته و از آنان در جنگ استفاده کرده‌اند.

پاتریشیا گوسمن پژوهشگر ارشد دیده‌بان حقوق بشر اظهارداشت: "کودکان افغان باید در مکتب، مدرسه و در خانه با پدر و مادرشان باشند نه اینکه به عنوان گوشت دم توپ مورد سوء استفاده قرار گیرند".

این درحالی است که رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی چندی قبل با اشاره به این موضوع به کارگیری از کودکان در جنگ‌ها را جرم دانسته بود و از طالبان خواست تا از کودکان در جنگ کار نگیرند.

عبدالله در این باره گفته بود: "هدایت اکید است که اگر کسی به صفوف جنگ کودکان را سوق بدهد، جرم است، به طالبان هم می‌گویم که از این اطفال معصوم برای کشتار استفاده نکنید و به انتحار عادت ندهید".

درهمین حال؛ طالبان با رد این گزارش می‌گوید که استفاده از کودکان در جنگ خلاف اصول است.

بربنیاد گزارش دیده‌بان جهانی حقوق بشر بسیاری از کودکان سرباز طالبان بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن دارند، اما تلقین‌های دینی و آموزشی آنان از شش سالگی آغاز می‌شود.

رفیع الله بیدار سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر تصریح کرد: "یافته‌های ما هم نشان می‌دهند که در جنگ کندز و بدخشان از کودکان کار گرفته شده است".

کمیته جهانی صلیب سرخ نیز می‌گوید که این موضوع را با تمامی گروه‌های درگیر جنگ دنبال خواهند کرد.

ولیور موکالی هماهنگ کننده ارتباطات صلیب سرخ در افغانستان تأکید کرد: "ما این موضوع را از نزدیک دنبال می‌کنیم و اگر ثابت شود که کودکان در جنگ استخدام شده‌اند، ما با تمامی طرف‌های درگیر جنگ گفت‌وگو خواهیم کرد".

این گزارش در گفت‌وگو با بسته‌گان ۱۳ کودک که پیش از این از سوی طالبان برای نبرد گماشته شده بودند و برای بیشتر از یکسال جنگیده اند تهیه شده است.

گزارش دیده بان جهانی حقوق بشر میافزاید که این سربازان در مدرسههای ولایتهای کندز، تخار و بدخشان زمانی که ۱۳ ساله یا جوان‌تر هستند، استخدام می‌شوند، مدرسه هایی که از سوی طالبان اداره میشوند.

بربنیاد گزارش دیده‌بان جهانی حقوق بشر فرماندهان طالبان مدرسه‌ها را نه تنها برای شست‌وشوی مغزی، بل برای فراگیری فنون نظامی استفاده می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر می‌افزاید که در گذشته طالبان کودکان را برای آموزش‌های نظامی به وزیرستان پاکستان می‌فرستادند، اما اکنون این را در بخش‌های زیر اداره‌شان در افغانستان انجام می‌دهند.

در حدود چهارماه پیش؛ ملا اختر منصور رهبر گروه طالبان نیز از فرماندهان تحت فرمان خود خواست تا از استخدام نوجوانانی که ریش در نیاورده‌اند، خودداری کنند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 159 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:24

ویدیو - خبر ساعت ۶

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 20:48 نوشته شده توسط Faridullah Hussainkhail

ahamd-wahid-18-feb-16خبرهای مهم:

دیده بان جهانی حقوق بشر در گزارش تازه یی می گوید که در سال ۲۰۱۵ میلادی تنها درولسوالی "چهاردره" کندز، طالبان دست‌کم ۱۰۰ کودک را به خدمت گرفته و از آنان درجنگ استفاده کرده‌اند.

برای تماشای کامل خبرها، به این جا سربزنید:

 شبکه نهادهای مدنی و فعالان سیاسی به رهبران حکومت وحدت ملی "لوح شرم ساری" اهدا کردند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 163 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:24

خبر ها - افغانستان

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 18:13 نوشته شده توسط TOLOnews.com

google-pashto-18-feb-16

شرکت گوگل در بخش ترجمه زبان های خارجی برای نُخستین بار زبان پشتو را نیز شامل ساخته است .

شهروندان کشور از این اقدام شرکت گوگل استقبال می کنند و این کار را برای ترویج و شناساندن زبان پشتو به جهانیان با اهمیت میداند.

پیش از این زبان فارسی نیز شامل بخش ترجمه زبان های خارجی گوگل بود، اما این نُخستین بار است که زبان پشتون نیز اضافه میشود.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 20:49

ویدیو - خبر ساعت ۱۰

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 11:25 نوشته شده توسط TOLOnews

10pmnews-17-feb-2016خبرهای مهم:

فرانس مایکل میلیبند سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان می‌گوید که ما از انتخاباتی پشتیبانی می‌کنیم که پس از آمدن اصلاحات برگذار شود.

برای تماشای کامل خبرها به این‌جا سربزنید:


بلندپایه ترین مقام ارتش می‌پذیرد که تفاهمنامه دندغوری به جنگجویان مخالف دولت در این منطقه فرصت سنگرسازی داده است و دولت این تفاهمنامه را بررسی می‌کند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:17

خبر ها - افغانستان

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 12:20 نوشته شده توسط Ghafoor Saboori

Achinnn

مقام‌های محلی در والایت ننگرهار گفته اند که ۲۸ روستا در ولسوالی اچین این ولایت از وجود جنگجویان داعش پاکسازی شده اند.

این مقام‌ها به روز پنج‌شنبه گفتند این روستاها در نتیجه‌ی عملیات چند روزه‌ی نیروهای امنیتی کشور پاکسازی شده اند.

به گفته‌ی این مقام‌ها بیش از ۵۰ تن از این شورشیان از آغاز عملیات تاکنون کشته شده اند.

فضل احمد شیرزاد فرمانده پولیس ننگرهار گفت: "ولسوالی اچین یکی از ولسوالی‌های بسیار مهم ننگرهار است که جنگجویان می‌توانند در بهار و زمستان از آن سوی مرز بیاند و فعالیت تخریبی را انجام دهند؛ از همین رو ما می‌کوشیم تا امنیت این ولسوالی را تأمین کنیم."

داد محمد حریفی رئیس امنیت ملی ننگرهار در این باره گفت: "در نابودی داعشیان خیزش‌های مردمی زیاد سهم داشتند و ما از آن‌ها تشکری می‌کنیم و از همین حال حقوق شان را برایشان حواله می‌کنیم."

در همین حال سلیم کندزی والی ننگرهار به باشنده‌گان اچین تعهد سپرد که به زودی پروژه‌های توسعه‌یی را درین ولایت آغاز خواهد کرد.

وی افزود: "من به تمامی ولسوال‌ها دستور میدهم تا پس از این در ولسوالی‌های‌شان باشند نه در شهر جلال آباد و اگر ولسوال دیده شد که در ولسوالی نبود باز بروند وظیفه‌ی شان را ترک کنند و به خانه های‌شان بروند."

در همین حال باشنده‌گان ولسوالی اچین از ظلم و ستم داعشیان چنین حکایت می‌کنند.

شاه والی یک بزرگ قوم گفت: "ما از دست ظلم داعشیان به ستوه آمده ایم و از حکومت می‌خواهیم که پروژه‌های توسعه‌یی را در این ولسوالی آغاز کند."

مقام‌های محلی ننگرهار گفته اند که مراکز صحی‌ای که درماه‌های اخیر بسته شده بودند به زودی دو باره به فعالیت آغاز خواهند کرد.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:17

خبر ها - افغانستان

پنجشنبه 29 دلو 1394 ساعت 12:35 نوشته شده توسط TOLOnews

ICRC-18-feb-2016

مقام‌ها در کمیته‌ی جهانی صلیب سرخ به روز پنج‌شنبه گفتند که مردان مسلح پنج کارمند این نهاد را در ولایت غزنی ربوده اند.

احمد رامین سخنگوی کمیته جهانی صیلب سرخ درکابل با تأیید این خبر گفت که این افراد به روز سه‌شنبه هنگام سفر در ولایت غزنی از سوی افراد مسلح محلی ربوده شده اند.

وی اظهار داشت که تلاش‌ها برای رهایی این افراد آغاز شده اند و خانواده‌های ربوده شده‌گان نیز از این رویداد آگاه شده اند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:17

خبر ها - افغانستان

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:15 نوشته شده توسط Tariq Majidi

murder-kabul-17-feb-16

باشنده‌گان حوزه دوازدهم امنیتی شهر کابل از جان باختن ۲ زن، چهار مرد و یک کودک در یک خانه خبر میدهند. آنان میگویند که این افراد پس از خوردن مشروبات الکلی و گاز گرفتگی از بین رفته اند.

درهمین حال؛ منابع به طلوع نیوز می گویند که در میان این افراد یکی از کارمندان جنایی حوزه‌ی دوازدهم و یک عضو شورای مردم کابل نیز هستند.

چهار روز پیش از میان همه این افراد تنها فاطمه ۲۵ ساله در حالت کما به شفاخانه ابن سینا آورده شد. کارمندان آمبولانس کابل او را همراه با کارمندان بررسی جرمهای جنایی فرماندهی پولیس کابل به این شفاخانه آوردند. تصویرهایی را که خبرنگار طلوع نیوز از جسد وی برداشته نظامیان پولیس از بین بردند و شفاخانه را ترک کردند.

عبدالوکیل پروانی رئیس شفاخانه ابن سینا می‌گوید: "برای ما یک دختر را آوردند که نیم جان بود و بالاخره ساعت نه صبح امروز( چهارشنبه) از بین رفت."

منابعی از داخل شفاخانه می‌گویند که در کنار این بانو جسدهای دیگری نیز به شفاخانه آورده شده بودند.

محمدخالد باشنده‌ی محل اظهارداشت: "چند روز می‌شد که یک خانم و یک طفلک در این خانه دیده می‌شد، ما فکر می کردیم که کوچ آمده و هیچ مزاحمت نکردیم، اما چند روز بعد که دیدیم پولیس آمد و جسدها را انتقال داد و این کار در شب شده بود اما ساعت یک چاشت جسدها را بردند."

خانواده‌ای که در نزدیکی این ساختمان زندگی می‌کند، پس از این رویداد از ترس خانه‌اش را ترک کرده است. زیرا نمی دانستند که چه کسانی با آشنایی با مالک این خانه در گوشه‌ای از ساختمان جای پیدا کرده‌اند.

فرهاد باشنده‌ی محل می‌گوید: "در داخل این ساختمان تنها یک اتاق‌اش یک فرش دارد و چند دوشک دارد وقتی که من آمدم آمبولانس‌ها آمده بودند."

شبیر یکی دیگر از باشنده‌گان محل تصریح کرد: "در داخل اتاق بوتل‌های شراب بود و هر کار کرده بودند. وقتی پولیس آمد و به درون ساختمان رفتند؛ فهمیدند که در اینجا مرده‌اند".

مسئولان حوزه دوازدهم امنیتی کابل درباره چگونگی این رویداد سخن نمی‌زنند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله افزود: "در حوزه‌ی دوازدهم امنیتی شهر کابل این رویداد صورت گرفته که ما جسدها را به طب عدلی فرستادیم و قضیه زیر بررسی قرار دارد."

این رویداد در چهار روز اخیر پنهان نگاه داشته شده بود، باشنده گان این محل بر بررسی جدی چگونگی این رویداد تأکید می ورزند.

شما می‌توانید برای تماشای این گزارش به لینک زیر سربزنید:

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:25

خبر ها - افغانستان

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:24 آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 21:15 نوشته شده توسط Nabila Ashrafi

transparancy-17-feb-16

شفافیت بین‌الملل و چند نهاد دیگر با پخش یک گزارش تازه می‌گویند که اگر حکومت افغانستان می‌خواهد تا از بقای نظام اطمینان بدست آورد و به صلح دست یابد؛ باید بی‌درنگ جلوی فساد اداری را بگیرد و مداخله‌ی سیاسی و قوم پرستی را در نهادهای دولتی محدود سازد.

شفافیت بین‌الملل؛ گروه فشار ضد فساد و دیده‌بان شفافیت افغانستان گزارش مشترک ۲۰۰ صفحهایشان را درباره وجود فساد در نهادهای حکومتی افغانستان امروز منتشر کردند.

در این گزارش از وجود فساد گسترده در نهادهای دولتی افغانستان سخن به میان آمده است و گفته شده است که میلیاردها دالر کمکهای جهانی برای ریشه کن ساختن فساد در افغانستان به هدر رفته است.

نهاد شفافیت بینالملل میگوید که در این گزارش پیشنهادهای مشخصی به حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد ارایه شده است.

سریراک پلیپات رئیس بخش آسیایی شفافیت بین‌الملل اظهارداشت: "ما می‌دانیم که مردم افغانستان از مشکلاتی همچون بیکاری، فساد از چند دهه به این سو رنج می‌برند و به نظر می‌رسد این معضل‌ها ادامه خواهند یافت. زیرا افغانستان هنوز هم از فاسدترین کشورهای جهان است."

درهمین حال سازمان ملل متحد از حکومت افغانستان می‌خواهد تا به تعهداش برای مبارزه با فساد عمل کند.

جایس لین مسون معاون ارشد برنامه‌های "یو ان دی پی" (از بخش‌های سازمان ملل در افغانستان) خاطرنشان کرد: "برنامه‌ی توسعه‌ای سازمان ملل متحد پشتیبانی‌اش را از افغانستان برای رسیدن به هدف‌هایش که در چارچوب پایداری از طریق حساب دهی متقابل مشخص شده است ادامه خواهد داد. در این چهارچوب تعهد حکومت افغانستان برای حکومت داری خوب که برای ریشه کن کردن فساد بسیارمهم است، بازتاب یافته است."

انتقادها از وجود فساد در نهادی حکومتی افغانستان در حالی صورت می‌گیرند که با گذشت بیش از یک‌ونیم سال از آغاز کار حکومت وحدت ملی؛ پرونده‌های بزرگ اختلاف و فساد تاکنون حل نشده‌ است.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 152 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:25

ویدیو - خبر ساعت ۶

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 20:25 نوشته شده توسط Faridullah Hussainkhail

shuja-17-feb-16خبرهای مهم:

فرانس مایکل میلیبند سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان می‌گوید که ما از انتخاباتی پشتیبانی می‌کنیم که پس از آمدن اصلاحات برگذار شود.

برای تماشای کامل خبرها، به این جا سربزنید:

بلندپایه ترین مقام ارتش می‌پذیرد که تفاهمنامه دندغوری به جنگجویان مخالف دولت در این منطقه فرصت سنگرسازی داده است و دولت این تفاهمنامه را بررسی می‌کند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 154 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:25

خبر ها - افغانستان

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:24 آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 21:15 نوشته شده توسط Nabila Ashrafi

transparancy-17-feb-16

شفافیت بین‌الملل و چند نهاد دیگر با پخش یک گزارش تازه می‌گویند که اگر حکومت افغانستان می‌خواهد تا از بقای نظام اطمینان بدست آورد و به صلح دست یابد؛ باید بی‌درنگ جلوی فساد اداری را بگیرد و مداخله‌ی سیاسی و قوم پرستی را در نهادهای دولتی محدود سازد.

شفافیت بین‌الملل؛ گروه فشار ضد فساد و دیده‌بان شفافیت افغانستان گزارش مشترک ۲۰۰ صفحهایشان را درباره وجود فساد در نهادهای حکومتی افغانستان امروز منتشر کردند.

در این گزارش از وجود فساد گسترده در نهادهای دولتی افغانستان سخن به میان آمده است و گفته شده است که میلیاردها دالر کمکهای جهانی برای ریشه کن ساختن فساد در افغانستان به هدر رفته است.

نهاد شفافیت بینالملل میگوید که در این گزارش پیشنهادهای مشخصی به حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد ارایه شده است.

سریراک پلیپات رئیس بخش آسیایی شفافیت بین‌الملل اظهارداشت: "ما می‌دانیم که مردم افغانستان از مشکلاتی همچون بیکاری، فساد از چند دهه به این سو رنج می‌برند و به نظر می‌رسد این معضل‌ها ادامه خواهند یافت. زیرا افغانستان هنوز هم از فاسدترین کشورهای جهان است."

درهمین حال سازمان ملل متحد از حکومت افغانستان می‌خواهد تا به تعهداش برای مبارزه با فساد عمل کند.

جایس لین مسون معاون ارشد برنامه‌های "یو ان دی پی" (از بخش‌های سازمان ملل در افغانستان) خاطرنشان کرد: "برنامه‌ی توسعه‌ای سازمان ملل متحد پشتیبانی‌اش را از افغانستان برای رسیدن به هدف‌هایش که در چارچوب پایداری از طریق حساب دهی متقابل مشخص شده است ادامه خواهد داد. در این چهارچوب تعهد حکومت افغانستان برای حکومت داری خوب که برای ریشه کن کردن فساد بسیارمهم است، بازتاب یافته است."

انتقادها از وجود فساد در نهادی حکومتی افغانستان در حالی صورت می‌گیرند که با گذشت بیش از یک‌ونیم سال از آغاز کار حکومت وحدت ملی؛ پرونده‌های بزرگ اختلاف و فساد تاکنون حل نشده‌ است.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:25

ویدیو - خبر ساعت ۶

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 20:25 نوشته شده توسط Faridullah Hussainkhail

shuja-17-feb-16خبرهای مهم:

فرانس مایکل میلیبند سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان می‌گوید که ما از انتخاباتی پشتیبانی می‌کنیم که پس از آمدن اصلاحات برگذار شود.

برای تماشای کامل خبرها، به این جا سربزنید:

بلندپایه ترین مقام ارتش می‌پذیرد که تفاهمنامه دندغوری به جنگجویان مخالف دولت در این منطقه فرصت سنگرسازی داده است و دولت این تفاهمنامه را بررسی می‌کند.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 23:25

خبر ها - افغانستان

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:00 آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:32 نوشته شده توسط Anisa Shaheed

eu-ambassador-17-feb-16

فرانس مایکل میلیبند سفیر اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان می‌گوید که ما از انتخاباتی پشتیبانی می‌کنیم که پس از آمدن اصلاحات برگذار شود.

وی ادامه داد که گفت‌وگوهای حکومت وحدت ملی دربارۀ اصلاحات انتخابات نتیجه بخش نبوده و این گفت‌وگوها باید پایان یابند.

سفیر اتحادیه اروپا اظهارداشت: "فکر می‌کنم که شفافیت در انتخابات چیزی است که بیشتر از همه می‌تواند ثبات سیاسی را به وجود آورد و ما به شدت به آن نیاز داریم. به خاطر اینکه ۲۰۱۶ سال دشوار دیگری برای افغانستان خواهد بود".

وی ادامه داد: "شفافیت بیشتر سیاسی، فرصت بیشتری را برای اتحاد افغانها به وجود می آورد تا در برابر دشمن بایستند و برای آمدن صلح تلاش کنند. شفافیت و زمان بندی بسیار مهم است".

پس از رد شدن فرمان تقنینی رئیس جمهور در مجلس نماینده‌گان کار کمیته گزنیش اعضای کمیسیون های انتخاباتی در خلاء قانونی قرار گرفت و انتظار می‌رفت که در تعطیلی مجلس رئیس جمهور دوباره فرمان بدهد، اما تاکنون این فرمان صادر نشده است.

فهیم دشتی عضو کمیتۀ گزینش اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی در این باره گفت: "یک هفته است که کابینه قانون جدید را تصویب کرده است که در قالب یک فرمان نافذ شود، اما یک هفته است که رئیس جمهور آن را امضا نمی‌کند و نافذ نمی‌شود تا کار کمیته آغاز شود. این به معنی آن است که کار کمیته به تأخیر افتید و این کار باعث می‌شود که کار گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخابات به تأخیر می‌افتد".

وی ادامه داد: "در این حالت کار انتخابات به تأخیر می افتد و کار انتخابات که به تأخیر افتاد کار مملکت به تأخیر می افتد و این کار درست نیست."

درهمین حال ریاست جمهوری می‌گوید که این طرح تقنینی اصلاح انتخابات در هماهنگی با نهادهای جامعه مدنی و اعضای شورای ملی تهیه شده است و به زودی صادر خواهد شد.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور تأکید کرد: "کابینه در آخرین نشست خود این فرمان را تصویب کرد و حالا در مرحله‌ای است که این مصوبه کابینه روند اداری آن در حال پروسس است تا این که روی میز رئیس جمهور برسد و آن را به امضا برساند."

آوردن اصلاحات بنیادی در نظام انتخاباتی از توافق‌های اصلی ایجاد حکومت وحدت ملی است، اما آگاهان بر این باورند که یک بال حکومت بیشتر بر آوردن این اصلاحات تأکید می ورزد، اما بال دیگر این حکومت اصلاحات انتخاباتی را جدی نمی گیرد.

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 138 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:39

خبر ها - افغانستان

چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:11 آخرین به روز رسانی در چهارشنبه 28 دلو 1394 ساعت 19:33 نوشته شده توسط Abdul Wali Arian

shahim-dande-ghori-17-feb-17

بلندپایه ترین مقام ارتش می‌پذیرد که تفاهمنامه دندغوری به جنگجویان مخالف دولت در این منطقه فرصت سنگرسازی داده است و دولت این تفاهمنامه را بررسی می‌کند.

رئیس ستاد ارتش می‌گوید که در روزهای آینده دندغوری بگونه‌ی کامل از وجود مخالفان مسلح دولت پاکسازی خواهد شد.

۲۰ روز از عملیات نظامیان کشور در دندغوری میگذرد؛ اما سنگرهای مستحکم در این منطقه سدی در برابر این عملیات هستنند.

قدم شاه شهیم رئیس ستاد ارتش اظهارداشت: "قضیه‌ی تفاهمنامه هم شک نداشته باشید که یک فرصت داده به دشمن که بعضی استحکاماتشان را درست کنند. اما این استحکامات کاملا درهم شکننده و بسیار محدود است."

پیگرد عاملان این تفاهمنامه از خواست‌هایی هستند که با گسترش فعالیت‌های ویرانگرانه در این منطقه پلخمری مطرح می‌شوند.

رئیس ستاد ارتش در ادامه گفت: "دولت افغانستان این را به بررسی می‌گیرد، چون این تفاهمنامه از طرف وزارت دفاع نشده است."

این درحالی است که هم اکنون عملیات‌های سنگینی در بخش‌هایی از کشور به پیش می‌روند.

ایوب سالنگی معین ارشد وزارت امورداخله در این باره خاطرنشان کرد: "نیروهای امنیتی ما نسبت به ماه‌ها و هفته‌های گذشته از قابلیت‌های خوبی هستند و عملیات‌هایی که بخاطرسرکوب دشمنان و کسانی که می‌خواهند امنیت مردم افغانستان را برهم بزنند، پلان گذاری شده و آماده‌گی وجود دارد."

این روزها میدان‌های نبرد در چهار سوی افغانستان داغ هستند. تا پایان زمستان و گرمی بهار نظامیان کشور فرصتی دارند تا مخالفان‌شان را بیرون برانند یا سرکوب کنند.

شما می‌توانید برای تماشای این گزارش به لینک زیر مراجعه کنید:

- - , .

افغان فردا...
ما را در سایت افغان فردا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار tolonews بازدید : 156 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 21:39